Aktivnosti

Kako se adekvatno suočiti sa stresom

Kako se adekvatno suočiti sa stresom izazvanim vanrednim okolnostima u vrijeme COVID – 19 pandemije

Šta bi trebali znati?

Svakodnevno ste, u novinama, na TV-u, socijalnim mrežama ili informaciono – komunikacijskim tehnologijama, izloženi vijestima i informacijama koje se odnose na pandemiju korona virusa. Neke od informacija su pouzdane i dolaze iz provjerenih izvora, dok su neke od njih neprovjerene i neistinite te se plasiraju kako bi se širila panika.

Svakako da veliki broj informacija, kojima ste izloženi na dnevnoj bazi, mogu kod vas izazvati osjećaj straha i uznemirenosti ili neke druge reakcije koje su očekivane u izrazito stresnim situacijama kao što je ova sa kojom se suočavamo.

Važno je da brinete o vlastitom zdravlju i zdravlju svojih ukućana te da budete dovoljno informisani kako biste prepoznali simptome stresa ukoliko se jave.

Kako prepoznati znakove stresa?

Stres može uzrokovati promjene na ponašajnom, kognitivnom (pažnja, koncentracija, pamčenje, logično i  objektivno rasuđivanje i sl), emocionalnom i fizičkom planu. Neke od njih ćete možda primijetiti nakon što budete izloženi vijestima i novostima koje informišu o korona virusu:

Ponašanje:  


Znatno povečana ili snižena  energija potrebna za  obavljanje  svakodnevnih/ uobičajenih aktivnosti Brzo se uznemirite, češće se svađate i teško kontrolišete ljutnju Imate teškoće sa snom (nesanice ili preveliku potrebu za snom) Često plačete Kontinuirano ste zabrinuti Želite biti sami, odbijate razgovarati sa ukućanima Drugi su vam krivi za sve Otežano komunicirate i/ ili slušate Imate teškoće da tražite ili pružite pomoć Ništa vas ne čini sretnim    
Tijelo:  
Bol u stomaku ili probavne tegobe Glavobolje Gubitak apetita ili povećan apetit Pretjerano znojenje dlanova Drhtanje ruku Ubrzan rad srca Trnci u rukama i nogama    
                                  Emocije:
Osjećate strah Osjećate ljutnju Osjećate krivnju Preplavaljeni ste osjećajem euforije Ne marite ni za sebe ni za druge Preplavljeni ste osjećajem  tuge    Misli: Zaboravljate stvari Osjećate se zbunjeno Teško se  koncentrišete i /ili otežano održavate pažnju Otežano donosite odluke Preplavljeni ste negativnim mislima

Upoznajte se sa strategijama koje vam mogu pomoći da umanjite stresne reakcije

Vi možete upravljati stresom tako što ćete u toku dana odvojiti vrijeme koje ćete posvetiti sebi.

Informišite se o mjerama zaštite zdravlja i pridržavajte ih se dosljedno.

Pratite samo povjerljive izvore informisanja o COVID-19 (izbjegavajte objave na društvenim mrežama).

Vodite računa da vrijeme posvetite svakodnevnim obavezama i aktivnostima ali i aktivnostima koje vas opuštaju

Održavjte online kontakte sa prijateljima.

Infomirajte se o mjerama zaštite koje su preporučene i vodite računa o higijeni.

Izbjegavajte socijalne kontakte, prilikom susreta sa drugom osobom budite na rastojanju 1,5 m – 2 m.

Vodite računa o zdravoj  prehrani i unosu dovoljne količine tečnosti.

Vodite računa da imate dovoljno sna i  odmora.

Ne zaboravite na fizičku aktivnost.

Uživajte u hobijima.

Slušajte muziku, čitajte, obavite virtualni posjet muzejima.

Razgovarajte sa članovima porodice o vašim osjećanjima .

Ako se kod vas javi intenzivan strah, uznemirenost i panika imajte na umu da se tok pandemije može kontrolisati efikasnim i pravovremenim  preventivnim mjerama (kao one koje su proglašene u našoj domovini) kao i činjenicu da su  iste privremene i da će, nakon sticanje zadovoljavajužićih zdravstvenih okolnosti,  biti ukinute i tada ćemo se vratiti životnoj rutini na kakvu smo navikli.

Srdačan pozdrav,

Stručna služba škole

Tekst pripremila: Osmanagić Lejla, psiholog škole

Izvor: https://store.samhsa.gov/product/Coping-with-Stress-During-Infectious-Disease-Outbreaks/sma14-4885

Nema komentara! Budi prvi koji ce komentarisati.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *